KADELINK

Voor studie- en loopbaanadvies:

Loopbaancoaching bij Kadelink

Hoewel ik wél degelijk nog loopbaancoaching bied, kan je bij Kadelink vanaf 15 juni 2020 voor loopbaancoaching niet meer betalen met een loopbaancheque. Omdat ik hierover veel vragen krijg, zet ik alvast mijn argumenten voor deze beslissing op een rijtje.

  1. Ondertussen behoor ik tot de meest ervaren KernTalentenanalisten van Europa. De expertise en zorg die ik in de analyse en in het bijbehorend verslag steek, staat niet in verhouding met de waarde van een loopbaancheque.
  2. Alles wat ik analyseer, komt ook in het verslag. Dit kost veel meer tijd dan de 4 uur die beschikbaar zijn via een begeleiding met loopbaancheque. Het verslag is een bundel van minstens 30 blz. dat je kan beschouwen als jouw persoonlijke handleiding. Thema’s die aan bod komen: creativiteit, organiseren / coördineren / plannen, empathie, sociabiliteit, competitiviteit, ondernemerschap, tactiek en strategie, probleemoplossing, kennisverwerving, commercialiteit, flexibiliteit, leiderschap (teamleider, manager / peoplemanager, directeur / CEO) levensparadoxen, burn-out / bore-out, perfectionisme, intelligentie en nog veel meer persoonlijke accenten die ik leg met betrekking tot jouw specifieke KernTalenten en situatie.
  3. De KernTalentenanalyse is bij loopbaancoaching met loopbaancheque slechts een klein onderdeeltje. Ik wil veel meer gewicht geven aan de KernTalentenanalyse zelf en het uitgebreide verslag (bij mij geen automatisch rapport dat uit de computer gerold komt). Ik begeleid mijn klanten bij het begrijpen van hun eigen persoonlijkheid. De details die belangrijk zijn voor dit begrijpen worden ook daadwerkelijk neergeschreven in het verslag zodanig dat dit op alle tijdstippen in je leven te raadplegen is. Met de werking van de loopbaancheque had ik steeds het gevoel dat ik niet alle informatie kon delen, simpelweg omdat daar geen plaats en niet genoeg tijd voor was.
  4. De administratie en procedures die bij de werking van loopbaancheques horen, waren tijdrovend voor mijn klanten en voor mezelf. Het is tijd die ik liever steek in de gesprekken en het nauwkeurig opstellen van mijn verslagen.
  5. De klant betaalt voor een loopbaancheque 40 euro, maar de waarde van een cheque ligt rond de 600 euro. Een gevolg van deze cadeau van de overheid is dat je twee soorten klanten krijgt: enerzijds de klanten die zich 100% inzetten voor de coaching en er helemaal voor gaan. Op zo’n moment komt de gedrevenheid van jou als coach en van die van de klant samen en bereik je schitterende resultaten. Top natuurlijk! Anderzijds waren er ook klanten die de cheque aanschaften vanuit een ‘baat het niet dan schaadt het niet’-principe. Dit zijn de klanten die minder gedreven zijn (want ja,… voor 40 euro kan je niet sukkelen), geen opdrachten maken en die je expertise eigenlijk ook niet waarderen of er uiteindelijk zelfs niets mee doen. Ik werk graag met gedreven klanten die klaar zijn voor verandering en die daar het nodige voor willen doen. Door niet meer te werken met de loopbaancheque, valt de vrijblijvendheid ook veel meer weg.

Kortom: ik ga voluit voor de weg van degelijkheid en kwaliteit, maar zeker ook volledigheid en eerlijkheid. Het eindproduct is een beschrijving van een persoonlijkheid vormgegeven in een mooi verslag waar de klant levenslang kracht uit kan putten.

Ilse Hendrickx
15 juni 2020

De juiste studiekeuze maken
vorig bericht
Onderwijs: neem een vliegende start!
volgend bericht